zondag 17 oktober 2021

Dag 17

Córdoba-Alcazar de San Juan

Vandaag hebben we Andalousië achter ons gelaten en reden we naar Castilië La Mancha. Vanuit Córdoba was het ongeveer een 270 kilometer dat we moesten overbruggen en omdat de gps ons maar 1 route gaf waren we genoodzaakt die te volgen. De weg die we moesten nemen ging volledig over de autosnelweg,nu niet onmiddellijk  onze favoriet op vakantie maar we hadden weinig keuze vandaag.

Deze snelweg is de verbinding tussen Sevilla, Córdoba en de hoofdstad Madrid,ook onze eindbestemming van deze reis.

Madrid is nu nog niet aan de orde,dus dat stellen we nog een paar dagen uit.

Voor deze avond hadden we een hotel geboekt tussen de wijngaarden,althans toch volgens Booking.com. In de buurt is een klein veld met wijnranken te zien en daar blijft het ook bij . De voornaamste reden waarom we hier echter beland zijn, zijn de windmolens van La Mancha. Deze hebben een grote rol gespeeld in het verhaal van Don Quijote van de schrijver Cervantes. het verhaal van Don Quijote /Cervantes

Zo staan er windmolens in Campo de la Criptana ,een 15 tal kilometer van het hotel. Na het inchecken reden we er naar toe en konden we deze windmolens zelf gaan bewonderen. Het is zondag dus loop je hier zeker niet alleen want het lijkt voor de Spanjaarden een uitstapje zoals wij eens in Lillo gaan wandelen.

Terug in het hotel aangekomen werd deze blog wat bijgewerkt en wat uitgerust ,want de reis begint in ons lijf te zitten.

In het hotel kon je 's avonds eten en omdat we niet meer buiten wilden gaan; bleven we dan ook hier. Een overvol hotel met drukke Spanjaarden is niet altijd even plezant maar te weinig volk is ook ni tof. Wij zaten moederziel alleen in het restaurant met nog 1 andere gast. Benieuwd hoeveel volk er morgen aan het ontbijt gaat zijn.