vrijdag 8 oktober 2021

Dag 6 en 7

Cuenca- Benicassim

Na het erg verzorgd ontbijt in het mooie seminarie  vertrokken we richting kust. We namen de snelste route  en zo kwamen we rond de middag aan in Benicassim,een badplaats aan de Costa del Azahar. Hier hebben we ooit 36 jaar geleden onze vakantie doorgebracht met mijn ma en pa en we wilden het nog wel eens terugzien. Het hotel waar we toen gelogeerd hadden was nu gesloten maar het hotel ernaast van dezelfde keten was een mooie optie.

Deze 2 dagen aan de kust was de bedoeling om  eens te relaxen. De buitentemperatuur was alvast goed dus onze volgende activiteit was een ligbed nemen aan het zwembad van het hotel en het ons  daar gemakkelijk maken in het zonnetje. Op het einde van het zomerseizoen op vakantie gaan heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen en 1 daar van is dat er geen tot weinig volk overal is. Je moet niet om 6u opstaan voor een plekje aan het zwembad (wat we trouwens nooit doen) want je hebt nu het (koude)zwembad voor jou helemaal alleen.  De winkeltjes en restaurantjes zijn ook niet allemaal meer open zo laat in het seizoen. We hadden half pension dus moesten we ons ook niet druk maken om de vraag te stellen waar we gingen eten 's avonds.

Op donderdag was er een wekelijkse markt in het oude centrum van Benicassim en daar wilden we ons nog wel voor verplaatsen. In de namiddag nog een bezoekje aan het strand en het zwembad en onze dag was gevuld.